پوکه معدنی قروه

اشنایی با انواع پوکه و کاربردها

در کشورمان ایران دو نوع پوکه معدنی وجود دارد که بیشترین استفاده را دارند ۱_ اسکوریا ، پوکه

در کشورمان ایران دو نوع پوکه معدنی وجود دارد که بیشترین استفاده را دارند

۱_ اسکوریا ، پوکه معدنی قروه به لاتین Scotia

 ۲_ پومیس ، پوکه معدنی تبریز به لاتین pomic

ابتدا عرض میکنم خدمتتان منظور از پوکه معدنی یعنی متخلخل . پوک . که در عبارت کلمه پوکه معدنی گفته میشود . پوکه معدنی که خصوصیات ذکر شده را داشته باشد یعنی سبک بودن محصول . در واقع سبکی وزن  این محصول ما را وادار به استفاده . تولید و فروش و تبدیل به قطعات و ملات سبک کرده است . در کشورمان معادن دیگری هم فعالیت میکنند اما به هیچ عنوان خصوصیات پوکه معدنی قروه را ندارند . این در آزمایشات متعدد به اثبات رسیده است .

پوکه معدنی قروه یا اسکوریا از جنس سنگ پا و به رنگهای سیاه خاکستری قهوه ای در معادن به طور طبیعی فر آوری میشوند . مهمترین ویژگی پوکه معدنی قروه علاوه بر سبکی وزن ( وزن مخصوص ) استحکام آن است که آن را از سایر پوکه های معدنی متمایز میسازد . این استحکام جلوگیری از تخریب از نفوذ رطوبت و شکستگی بلوک های پوکه ای می نماید . پوکه قروه در واقع مقاومت بالاتری دارد . مهمترین مخازن یا معادن پوکه یا اسکوریا در شهر قروه ( کردستان ) میباشد که عزیزانمان این پوکه را ( scoria)  به نام پوکه قروه میشناسند . پوکه معدنی کیمیا بخشی از عرضه و توزیع پوکه قروه را در تمام نقاط و شهرهای کشورمان بعهده دارد .

کاربرد های پوکه معدنی قروه : پوکه قروه علاوه بر کاربرد ساختمانی و نقش کفسازی ، شیب بندی بین طبقات کاربردهای فراوانی دارد که به صورت تیتر وار و مستند آزمایشگاههای معتبر و تجربیات مشتریان به آن اشاره میکنم .

کاربرد پوکه معدنی قروه در کشاورزی : به علت کمبود منابع آبی کشورمان استفاده از پوکه قروه به علت خاصیت جذب آب و نفوذ در خاک کشاورزی امری حیاطی محسوب میشود .

کاربرد پوکه معدنی قروه در بستر سازی گلخانه های کشت میوه جات ، سیفی جات و گل گیاه ( پوکه قروه جذب و نگهداری آب )

کاربرد پوکه معدنی قروه در استخرهای پرورش ماهی ( پوکه قروه حذف آهن از آب )

کاربرد پوکه معدنی قروه در زیباسازی ، فضاسازی تالارها ، پارکها، ساخت آبنماهای مصنوعی ( سنگ پوکه قروه در آبنما )

کاربرد سایشی پوکه معدنی قروه ورنگبری پارچه

کاربرد پوکه معدنی قروه به عنوان عایق حرارت در گرمخانه ها ، سردخانه ها و پوشش تاسیسات حرارتی در کف

کاربرد پوکه معدنی قروه در ساخت نوعی سیمان طبیعی در اختلاط با آهک شکفته بدلیل خواص پوزولانی پوکه قروه

کاربرد پوکه معدنی قروه برای تصفیه فاضلاب و صافی های هوازی و بی هوازی

کاربرد پوکه معدنی قروه در هنرهای مجسمه سازی ، قطعات تزئینی

کاربرد پوکه معدنی قروه در ساخت بلوک های سبک ، قطعات بتنی سبک ، ساخت موزائیک ، سنگهای مصنوعی ، سنگ نسوز داخل شومینه کباب پز ، عایق بندی راهها ، جدول های سبک بتنی ، دیوارهای پیش ساخته ، دیوارهای قالبی سبک ، ملات سبک اندود کاری ، فرآورده های قیری ، زیر سازی پی سازی و رو سازی جاده ها و…..

مهمترین کاربرد پوکه معدنی قروه پرکننده حجیم و مرقوم بصرفه در پی ریزی ها ، زهکشی ، فضاها ، هواکش ها ، سطوح ضخیم

کاربرد پوکه معدنی قروه در ساخت سنگ پا به شکل فرآوری شده و سنتی ، خواص درمانی سنگ پای قروه

پوکه معدنی قروه طوری دانه بندی شده با ماشین آلات روز دنیا که هر کدام کاربرد مشخصی دارند ، این شکل دانه بندی در قطعات ریز و درشت شرایطی را برای رونق فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال فراهم کرده است در واقع صاحبان صنایع از پوکه قروه به عنوان صنعت درآمد زایی در رونق اقتصادی زود باز ده استفاده کرده اند . هزاران نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم از کاربردهای عملیاتی پوکه معدنی کسب درآمد می نمایند از بخش معدن پوکه ، فرآوری ، فروشندگان ماشین آلات ، توزیع کنندگان پوکه معدنی قروه، رانندگان حمل و نقل شهری و بین شهری ، پایانه های اعلام بار، تولیدکنندگان بتن ،قطعات بتنی ، سازندگان ساختمان، پیمانکاران پل ابنیه تونل ، فروشندگان مصالح ، انبارداران پوکه ، کارگران عزیز و…. سپاسگذاریم از خداوند متعال

جهت دریافت خدمات فروش محصولات و انواع دانه بندی پوکه معدنی  قروه با شماره های ۰۹۱۸۳۷۷۶۰۲۵۰۹۱۹۵۶۷۶۸۱۶ تماس حاصل فرمایید . پوکه معدنی کیمیا

ثبت دیدگاه