بلوک سبک

بلوک سبک

توضیحات : ازمخلوط سبک دانه پوکه با سیمان و آب به دست می آید . برای حفظ سبکی

توضیحات :

ازمخلوط سبک دانه پوکه با سیمان و آب به دست می آید . برای حفظ سبکی این قطعات ، ریزدانه طبیعی از بتن حذف شده و محصول نهایی دارای تخلخل بالاتری نسبت به بتن نیمه سبک می شود . بلوک پوکه ای در دو شکل تو پر و تو خالی برای کاربرد در دیوار و سقف تولید می گردد . ضخامت جداره بلوکهای توخالی برای بهره گیری بیشتر از وی‍‍ژگیهای عایق کاری آنها بیش از بلوک های سیمانی معمولی است (۲۵ میلیمتر میباشد) ، که این افزایش به خاطر وزن بسیار کم بتن مصرفی اثر چندانی بر وزن نهایی بلوک ندارد.

مزایای استفاده از بلوک سبک پوکه ای :

کاهش قابل توجه وزن دیوار(هر عدد بلوک به ابعاد ۱۰*۲۰*۴۰ حدودا ۵ کیلوگرم وزن دارد) . وزن مخصوص بلوک سبک مورد استفاده در این نوع بلوک۶۳٫۷۵ کیلوگرم بر متر مربع می باشد کاهش موثر میزان تبادل حرارتی و برودتی(به دلیل وجود خواص طبیعی موجود در پامیس . این نوع بلوک عایق فوق العاده گرما و سرما می باشد) ضریب می باشد.w/mc0.25هدایت حرارتی این بلوک برابر با کاهش ضریب انتقال صوت . به دلیل دارا بودن بافت متخلخل ماده معدنی پامیس(ماده اصلی تشکیل دهنده بتن سبک) ، این نوع بلوک عایق مناسب صوت می باشد . متوسط افت صوتی در این نوع بلوک ۴۸ دسیبل می باشد که حداقل الزامات مقررات ملی ساختمان را برآورده می نماید.
سرعت و سهولت در حمل و اجرا به دلیل سبکی وزن و ابعاد بزرگتر این نوع بلوک نسبت به نمونه سفالی . (سرعت اجرا نسبت به بلوک سفالی تقریبا ۲ برابر می شود) . در نتیجه هزینه های جانبی مربوط به دستمزد اجرا کاهش قابل ملاحظه ای خواهد یافت. پرت ناچیز و کم مصالح حتی کمتر از بلوک های سفالی مقاوم در برابر گرما و آتش سوزی تولید و ارائه در کوتاه ترین زمان ممکن و در تمامی فصول سال

تعریف پوکه معدنی:

پوکه معدنی گدازه های آتشفشانی هستند که پس از رسیدن به سطح زمین سرد شده و به صورت دانه های ریزو درشت متخلخل تشکیل گردیده و اصطلاح علمی آن پومیس یا اسکوریا میباشد . ازمهمترین ویژگی این محصول استحکام بسیار بالادرترکیب با سیمان و وزن بسیار سبک که دارای قابلیت  بالای نگهداری آب می باشد موجب مقاومت بتن ساخته شده می شود.

خواص  پوکه معدنی :

سبکی وزن(دارای وزن حجمی ۵۰۰ الی ۷۰۰ کیلو گرم برمتر مکعب)
عایق صدا ، گرما و سرما
مقاوم در مقابل آتش سوزی ؛ به طوری كه تا ۷۶۰ درجه سانتیگراد هیچ تغییری در حجم و شكل آن حاصل نمی شود .
نقطه ذوب این ماده معدنی ۱۳۴۲ درجه سانتیگراد می باشد
استحكام؛ بتون و مصالح تشكیل شده از پوكه معدنی از میزان بالای دوام نسبت به وزن برخوردار می باشد.

کاربرد :

شیب بندی پشت بام و کف طبقات
تولید بلوک سبک
تولید بتن سبک
Pin It